• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۹/۱۰ 
تفاهم نامه جدید سارینا 2 كیش برای اجرا به صندوق ذخیره كاركنان ابلاغ شد
نشست فوق العاده مجمع عمومی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران با حضور اعضای هیات امنا  برگزار و طی آن مصوبه کمیته صیانت از حقوق اعضا در تفاهم نامه جدید سارینا 2 کیش تنفیذ و جهت اجرا ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، پس از تائید تفاهم نامه جدید پروژه سارینا 2 کیش توسط کمیته ویژه صیانت از حقوق کارکنان شهرداری تهران، مجمع عمومی به طور فوق العاده موسسه با حضور اکثریت اعضای هیات امنا، هیات مدیره و مدیران صندوق ذخیره کارکنان تشکیل جلسه داد.

در این نشست بار دیگر ابعاد و زوایای متعدد تفاهم نامه جدید سارینا 2 کیش مورد بررسی قرار گرفت و مدیرعامل شرکت انبوه سازان سارینا به عنوان شریک بخش خصوصی صندوق ضمن حضور در نشست، درباره موانع اجرایی شدن پروژه در سال های اخیر و تفاهمات صورت گرفته توضیحاتی را ارائه کرد.

در پایان مجمع عمومی به طور  فوق العاده موسسه، مصوبه کمیته ویژه صیانت به امضای اعضای هیات امنای صندوق رسید و با تبدیل تفاهم نامه به توافقنامه، جهت اجرا به صندوق ذخیره به عنوان دبیرخانه اجرایی کمیته ویژه صیانت ابلاغ شد.

این گزارش حاکی است قریب به 70 درصد سرمایه های صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران از سال های گذشته تا کنون در پروژه سارینا 2 کیش متوقف و بلاتکلیف مانده بود و بر همین اساس سازمان بازسی کل کشور در گزارشی هیات امنای موسسه را مکلف به تشکیل کمیته ویژه صیانت جهت تعیین تکلیف سرمایه گذاری های صندوق به خصوص در پروژه سارینا 2 کیش کرده بود.

بر این اساس با نامه نگاری و پیگیری های مکرر تیم مدیریتی فعلی موسسه با شهرداران تهران، سرانجام پیروز حناچی شهردار وقت تهران با تشکیل کمیته صیانت موافقت کرد.

قرارداد پروژه سارینا 2  کیش سال 1394 و با هدف مشارکت در ساخت یک مجتمع بزرگ تجاری در جزیره کیش به امضا رسید که به دلیل طراحی نامناسب مشارکت و شرایط نامساعد اقتصادی بر زمین ماند و به مرحله اجرا نرسید.

با امضا و ابلاغ مصوبه کمیته ویژه صیانت اجرای تفاهم نامه جدید سارینا دو کیش کلید خورده و ضمن کاهش چشمگیر سرمایه گذاری های صندوق ذخیره در پروژه و آزاد سازی بخشی از دارایی های آن، قرارداد مشارکت با شرکت انبوه سازان سارینا به مبایعه نامه تبدیل می شود.

بر این اساس پس از سال ها قفل مذاکرات نافرجام برون رفت از مشکلات پروژه سارینا 2 کیش شکست و امید می رود با تعیین تکلیف دارایی های کارکنان شهرداری تهران در این قرارداد، سرمایه های اعضا در جهت ایجاد ارزش افزوده برای صاحبان اصلی آن و نقش آفرینی در تولید و اقتصاد ملی به کار گرفته شود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.4.0
    V6.1.4.0