• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۲/۰۸ 
اولویت نخست ساماندهی صندوق در آستانه ثبت رکورد
پرداخت مطالبات كاركنان شهرداری در صندوق ذخیره به مرز 100 میلیارد تومان رسید
پرداخت مطالبات معوق کارکنان شهرداری تهران و کاهش صف به وجود آمده اولویت نخست مدیریت موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در سالی که گذشت بود و اکنون با گذشت 14 ماه تسویه دیون به مرز 100 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، تیم مدیریتی صندوق ذخیره کارکنان بهمن ماه سال96 در حالی سکان اداره امور را به دست گرفت و ساماندهی موسسه را در دستور کار قرار داد که پرداخت مطالبات اعضا از خرداد ماه همان سال یعنی قریب به 8 ماه قبل با تاخیر مواجه شده و صف طویلی شکل گرفته بود.

 بر همین اساس نیز پرداخت مطالبات در اولویت نخست ساماندهی موسسه قرار گرفت و تلاش های همه جانبه ای برای تسریع در پرداخت های متقاضیان اعم از بازنشستگان و سپرده گذاران آغاز شد.

بر اساس این گزارش آمارهای موجود نشان می دهد که پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری تهران نزد موسسه صندوق ذخیره تا کنون به بیش از  97 میلیارد تومان رسیده است.

این گزارش حاکی است از بهمن ماه سال 96 تا پایان فروردین ماه سال جاری بالغ بر 21 میلیارد تومان از سپرده های 6 درصدی بازنشستگان تسویه و به درخواست های ارائه شده تا پایان دی ماه سال 97 پاسخ داده شده است.

همچنین بیش از 47 میلیارد تومان از سپرده های مازاد پس انداز تسویه شده و متقاضیانی که تا دهم آذرماه سال قبل درخواست خود را ارائه کرده بودند، مطالباتشان را دریافت کردند.

تسویه سپرده های زرین در سررسید نیز از سیاست های ساماندهی موسسه بود که تا سررسید اسفند ماه انجام شده است و هم اکنون تسویه بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان از سپرده های سررسید اسفند در حال انجام است. علاوه بر این بیش از 320 میلیون تومان از سپرده های آتیه پرداخت شده است.

بر این اساس آمارهای موجود نشان می دهد تاخیر های بیش از 8 ماهه موسسه در پرداخت مطالبات تا حد چشمگیری کاهش یافته است، به گونه ای که دوره انتظار بازنشستگان به حدود 3 ماه تقلیل یافت و اقدام برای پاسخگویی به درخواست های شکل گرفته در ماه های بعد نیز در جریان است.

پیگیری های مجدانه مدیریت موسسه در سال 97 برای تامین منابع و وصول مطالبات معوق صندوق ذخیره از برخی سازمان های شهرداری تهران که در واریز سهم کارکنان خود به موسسه با تاخیر رو به رو بوده اند، نقش به سزایی در تسریع پرداخت مطالبات اعضا داشته است.

در عین حال بی مهری برخی از سازمان های شهرداری تهران در پرداخت مطالبات معوق کارکنان خود به صندوق به قوت خود باقی است و در سال 98 نیز مذاکرات و پیگیری ها برای تامین منابع و تسریع در پرداخت مطالبات اعضا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.4.0
    V6.1.4.0