• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ 
در راستای شفاف سازی منتشر شد
6شاخص آماری از یك سال ساماندهی صندوق ذخیره؛از رشد وصول و پرداخت مطالبات تا كاهش هزینه ها و بدهی ها
گزارش عملکرد موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران از دستاوردهای یک سال ساناندهی در شش شاخص و به روایت آمار منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، اول بهمن ماه سال جاری دوره مدیریت فعلی و همچنین ساماندهی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران وارد یک سالگی خود شد.

اما این که یک سال ساماندهی چه دستاوردهایی برای موسسه صندوق ذخیره داشته است، گزارشی است به روایت آمار که برای اطلاع خانواده بزرگ شهرداری تهران منتشر می شود.

 

*رشد 43 درصدی وصول مطالبات صندوق از مجموعه شهرداری

تاخیر در پرداخت مطالبات موسسه صندوق ذخیره از سوی برخی مراکز هزینه و به عبارتی برخی سازمان ها و مجموعه های شهرداری تهران یکی از اصلی ترین علل به تعویق افتادن پرداخت مطالبات اعضا بوده است.

در عین حال با مذاکرات و رایزنی های انجام شده در یک سال گذشته روند وصول مطالبات نسبت به دوره مشابه قبل شتاب گرفته و 43 درصد رشد نشان می دهد.

به گونه ای که وصول مطالبات معوق از 147 میلیارد و 422 میلیون ریال دوره مشابه قبل به 260 میلیارد ریال در 12 ماهه منتهی به ابتدای بهمن 1397 رسید. در این رابطه پیگیری برای واریز معوقات 6 درصد کسر شده از حقوق کارکنان سازمان های بدهکار و به روز رسانی پرداخت های اعضا در جریان است.

 

*رشد 14 درصدی در واریز سهم اعضا

پیگیری و وصول بخش هایی از مطالبات معوق موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران از سازمان های بدهکار شهرداری تهران منجر به رشد ورودی 6 درصدی صندوق از حقوق ماهانه کارکنان شهرداری تهران شد.

به گونه ای که این رقم با 14 درصد رشد نسبت به دوره مشابه قبل از 646 میلیارد و 526 میلیون ریال به بیش از 753 میلیارد و 12 میلیون ریال رسید.

 

*رشد 32 درصدی پرداخت مطالبات اعضا

علاوه بر این پرداخت مطالبات اعضای صندوق ذخیره کارکنان از خرداد سال 96 با تاخیر روبه رو بود که با پیگیری های انجام شده روند پرداخت ها تا حد امکان تسریع شد، به گونه ای که از بهمن ماه 96 تا پایان بهمن سال جاری روند تسویه مطالبات اعضا نسبت به دوره مشابه 32 درصد رشد نشان می دهد.

طی این دوره تسویه مطالبات از حدود 444 میلیارد و 822 میلیون ریال به به بیش از 655 میلیارد و 839 ملیون ریال رسید.

 

*کاهش 68 درصدی بدهی های مالیاتی

مانده بدهی مالیاتی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در ابتدای بهمن 96 بیش از 73 میلیارد و 191 میلیون ریال بود که در ابتدای بهمن ماه 97 به کمتر از یک سوم کاهش یافت.

بر این اساس بدهی مالیاتی موسسه با کاهش 68 درصدی به 23 میلیارد و 479 میلیون ریال رسیده و اقدامات لازم برای تسویه مانده بدهی موجود در حال انجام است.

 

*کاهش 55 درصدی در هزینه های جاری

هزینه های اداری، عمومی، تعمیرات و نگهداری موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در ابتدای بهمن ماه سال 96 بالغ بر 90 میلیارد و 554 میلیون ریال بود که در فرآیند ساماندهی با 55 درصد کاهش به 40 میلیارد و 761 میلیون ریال رسید.

کاهش 55 درصدی در هزینه های جاری موسسه علی رغم رشد فزآینده تورم در سال جاری محقق شده است.

 

*کاهش نیمی از نیروی انسانی

همچنین در فرآیند ساماندهی موسسه صندوق ذخیره با توجه به ادغام 5 شرکت تابعه و حذف و کوچک سازی فعالیت های زیان ده آنها پس از انجام بررسی های لازم، نسبت به کاهش نیروی انسانی مازاد و بازنشسته اقدام شد.

بر این اساس نیروی انسانی موسسه از 136 نفر به 68 نفر رسید و با این اقدام سالانه به طور میانگین 100 میلیارد ریال در هزینه های تشکیلاتی و اداری صرفه جویی به عمل آمد.

در همین حال اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه نیز در این فرایند از 5 به 3 نفر کاهش یافت.

 

این گزارش حاکی است علاوه بر شاخص های عملکردی فوق، سرمایه گذاری ها و فعالیت های اقتصادی موسسه در شرکت های تابعه در بیش از یک سال گذشته مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت و با توجه به گزارش مبسوط سازمان بازرسی کل کشور ضمن تشکیل یک تیم حقوقی زبده ده ها پرونده حقوقی برای احقاق حق و بازگرداندن دارایی های اعضا در محاکم قضایی تشکیل شد که پیگیری آنها با رویکرد دستیابی به منافع حداکثری اعضا جریان دارد.

مدیریت موسسه صندوق ذخیره کارکنان امیدوار است با به سرانجام رسیدن کامل فرآیند ساماندهی، حرکت موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران به ریل اصلی خود که سرمایه گذاری دارایی های اعضا در فعالیت های کم ریسک و پربازده بوده بازگردد و محل قابل اتکایی برای تامین معیشت اعضا به خصوص در دوران بازنشستگی باشد.

انتهای پیام

 

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.4.0
    V6.1.4.0